РІЧНИЙ ЗВІТ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ

ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ 

 ЗА 2021-2022 Н.Р.          

         Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Росинка» Долинської міської ради здійснював свою діяльність відповідно до основних нормативних документів та законодавчих актів України, зокрема:

·          Конституція України (1996),

·          Закон України «Про освіту» (2017),

·          Закон України «Про дошкільну освіту» (2001),

·          Положення про заклад дошкільної освіти (2021),

·          Базового компоненту  дошкільної освіти в Україні (редакція 2021),

·          Закон України «Про охорону праці»(1992),

·          План роботи ЗДО № 20 на 2020/2021 н.р,

·         Освітня програма для дітей від двох до семи років «Українське дошкілля» (наук. кер.О.І. Білан) в усіх вікових групах

·         Освітня програма «Впевнений старт» для групи молодшого дошкільного віку “Усмішка»

 

Мережа груп  станом на 01.09.2020 складала 8 груп.  Серед яких: 1 – група раннього віку, 7 – дошкільні групи, з яких 5 інклюзивних груп та  одна – логопедична. В групах протягом навчального року виховувалось 205 дітей. У 2021-2022 навчальному році 49 вихованців старших груп отримали дошкільну освіту та переходять до школи.

 

Прийом дітей до дошкільного навчального закладу у 2021/2022 навчальному році здійснювався відповідно до електронної реєстрації, згідно заяв батьків, медичних довідок про стан здоров’я дитини. Ділова документація з питань прийому дітей та їх вибуття оформлювалася за встановленою формою відповідно до нормативних вимог Інструкції про ділову документацію в дошкільних закладах (наказ МОН України від 30.01.1998 № 32).

 

Всі групи повністю укомплектовані згідно віку дітей та відповідно до вимог Закону України «Про дошкільну освіту». Режим роботи ЗДО  п’ятиденний з 7.30 до 18.00

 

            З метою пропагування дошкільної освіти та більш глибокого ознайомлення з роботою закладу в ЗДО»Росинка» організовано сучасний сайт https://dnzrosunka.jimdofree.com де висвітлюється вся інформація відповідно до Закону України «Про освіту» Стаття 30. Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти. Упродовж навчального року висвітлюється інформація про роботу закладу та життя вихованців , цікаві моменти життя нашого садочка в соціальній мережі «Фейсбук», за допомогою організованої групи «ЗДО «Росинка»».

За штатним розписом у дошкільному закладі працює 61 осіб. Із них 33 педагогів і медиків, 28 осіб обслуговуючого персоналу

Педагогічний склад – 29 осіб:

- директор - 1;

- вихователь – методист - 1;

- музичний керівник - 2;

- практичний психолог - 1;

- інструктор з фізкультури -2

- учитель-логопед – 1

- керівник гуртка - 1

- вихователі – 20

- асистенти вихователя – 5

Кваліфікаційний рівень дещо покращився завдяки атестації працівників. Станом на 1 травня 2022 року педагоги мають:

 вищу кваліфікаційну категорію – 10 осіб

першу кваліфікаційну категорію – 6 осіб

другу кваліфікаційну категорію – 7 осіб

спеціалісти – 1 особа

розряди -  7 осіб

 

У навчальному році курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників,  відповідно до плану,  пройшли  педагоги :Витязь Т.П., Горбова Н.М., Михнич О.В., Дмитрів І.І., Шаплавська О.Р., Цап І.В., Гайдук Т.Ф., Гайдук М.І.

За звітний період було атестовано 8 педагогів(Лисенко Т.О., Долішня Л.М., Дяк Н.Я., Горбова Н.М., Коропецька Н.Б. ) Адміністрація закладу і надалі планує протягом наступних років удосконалювати кваліфікаційний рівень педпрацівників за рахунок курсів підвищення кваліфікації, позачергової атестації.

 

Протягом 2021/2022 навчального року педагогічний колектив закладу працював над проблемою забезпечення якості дошкільної освіти в умовах карантину  та проблемою педагогічної практики, орієнтованої на адаптивну освіту та  вирішував  завдання:

-                     забезпечення належних умов для отримання дошкільної освіти в умовах адаптивного карантину;

-                     формування здорового способу життя, екологічної культури, моральних і фізичних якостей;

-                     організація освітнього процесу в інклюзивних групах.

Упродовж року завдання ЗДО визначалися на підставі глибокого аналізу та результатів освітньої діяльності колективу з урахуванням рівня педагогічної майстерності педагогів. 

Система методичної роботи навчального закладу з педагогічними кадрами у 2021/2022 навчальному році, в першу чергу, була спрямованана на розв̓ язання завдань річного плану, а також на:

-                     удосконалення педагогічної майстерності вихователів;

-                     підвищення рівня професійної компетентності у питаннях виховання та навчання дітей дошкільного віку;

-                     розкриття творчого потенціалу педагогів та дітей.

 

В основу роботи було покладено індивідуальний підхід, гнучке використання різних форм і методів роботи з педагогами, як традиційних, так і інноваційних. Усі педагоги систематично працюють над вдосконаленням своєї фахової майстерності, відвідують постійно діючі семінари. (цього навчального року онлайн)

 

 

        Вихователі брали участь у використанні інновацій, а саме: проводили з дітьми уроки здоров’я та гармонії, та інших занять за вимогами чинної програми з використанням оздоровчих методик (дихальної гімнастики, різних видів масажів – пляшковий масаж, горіховий масаж).

За минулий навчальний рік було проведено  з колективом 4 педагогічні ради , 3 семінари- практикуми, 9 консультацій , кожна середа – педгодина.

Більша частина питань стосувалася аналізу навчально-виховного процесу, форм роботи, шляхів, засобів патріотичного виховання особистості в умовах сучасного довкілля, збереження соціального здоров’я дошкільнят. На рішення педрад готуються та видаються накази; виконання рішень контролюється призначеними особами. За результатами вивчення освітньо-виховного процесу формулюються висновки, складаються пропозиції.

 

У цікавій формі проходили всі свята  для дітей, музичні розваги, фізкультурні свята для середній та старших груп «Доганяй перемагай», «Весело й цікаво в спорті нам зростати»,»Сильні спритні і сміливі». Систематично проводились Дні здоров’я в останню п’ятницю місяця та Всеукраїнський Олімпійський тиждень.

 

Інклюзивна освіта. Робота Команди супроводу

                Якісна дошкільна освіта є синонімом інклюзивної освіти — освіти, яка передбачає участь в освітньому процесі усіх дітей і створює для цього відповідні можливості. Наш заклад дошкільної освіти базується на демократичних цінностях та повазі до основних прав людини і створює умови для максимальної участі в освітньому процесі усіх дітей, у тому числі й дітей з особливими освітніми потребами.

           Досвід перебування дітей з ООП у ЗДО - наголос на соціально-емоційному розвитку, дають можливість дітям навчатися емпатії, рівності, толерантності, багатоманітності, набувати знань щодо своїх прав.

            Особливості дітей із порушеннями психофізичного розвитку неможливо нівелювати, тому потрібно змінювати організацію освітнього процесу в групі, адаптувати та модифікувати освітній простір задля вирішення завдань соціалізації та інтеграції дітей з ООП в суспільство в умовах закладу.

             Впродовж 2021 – 2022 н.р. на інклюзивній освіті виховувалось 10 дітей з особливими освітніми потребами.

              Корекційно-розвивальна робота з дітьми з ООП здійснюється відповідно наступних програм та навчально-методичних посібників:

- Основи діагностики дітей з розладами аутистичного спектра. Навчальнометодичний посібник. Дробіт Л.Р., Качмарик Х.В., Острозька К.О. (Лист ІМЗО від 21.12.2017 № 21.1/12- Г-853).

- Програма розвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років «Віконечко». Сак Т.В., Прохоренко Л.І., Соколова Г.Б., Дмітрієва М.В.,Бабяк О.О., Баташева Н.І., Недозім І.В.(наказ МОН від 24.07. 2018 №802 );

- Навчально-методичний посібник: Корекційна робота з розвитку мовлення дітей середнього дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення. Трофименко Л.І. (Наказ МОН від 29.04.2016 №476);

- Логопедичний практикум: подолання фонетико-фонематичного недорозвитку мовлення у дошкільників. Навчально-методичний посібник. Рібцун Ю.В.(Лист ІМЗО від 21.12.2017 № 21.1/12 – Г-837);

             З метою всебічного вивчення особистості дитини з ООП, організації ефективної допомоги і психолого - педагогічної підтримки, відстеження динаміки її індивідуального шляху розвитку, створення належних умов для інтеграції дітей з ООП в освітнє середовище, протягом 2021-2022н.р. проводилась певна робота членів КС дітей з ООП.

             Відповідно положення про команду психолого-педагогічного супроводу на початок 2021 - 2022 року було створено команду супроводу з залученням відповідних фахівців, а саме:

- вихователь-методист – Горбова Н.М.

-практичний психолог – Коропецька Н.Б.

          - асистенти вихователя – Дмитерко І.С., Пилипчук М.М.,

Сеник І.В., Сенів Х.М., Проскурник Л.В.

- вихователі - Диндин Т.І.,Михнич О.В., Барабаш Г.С., Долішня Л.М., Гіщак О.І., Лисенка Т.О., Шаплавська О.Р., Назарик Л.І., Ріжків Л.Б, Лютан Н.Б.

- батьки або законні представники дитини з ООП.

- сестра медична старша Гошилик В.Я ,

- дефектолог Дмитерко І.С.,

- учитель –логопед Мельник Т.Б., Горбова Н.М.

- представники ІРЦ.

 

            Створена команда психолог-педагогічного супроводу відіграє провідну роль у повноцінному й усебічному включенні, оскільки саме вона виступає монолітним механізмом із синхронним використанням методичного інструментарію інноваційної технології інклюзивної освіти.

              Професіоналізм та ентузіазм працівників, уміння працювати в команді, втілювати перспективні педагогічні ідеї та досвід, опановувати інноваційні технології – це сформовані компетентності нашої команди.

              Системність роботи фахівців команди супроводу забезпечували обов’язкову корекційну складову освітньо - виховного процесу шляхом виділення необхідних корекційних годин за освітніми потребами кожної дітей: організували заняття з розвитку соціально-побутового орієнтування, логопедичні заняття.

           Під час роботи КС було визначено напрямки психолого- педагогічних та корекційно – розвиткових послуг. Розроблення індивідуальної програми розвитку; моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку для кожної дитини з (ООП) з метою коригування та визначення динаміки розвитку.

            Керівником КС є вихователь-методист ЗДО – Горбова Н.М. Протягом 2021-2022 н.р. нею надавалась професійна допомога педагогам закладу та батькам у вирішенні актуальних завдань розвитку, навчання та виховання, соціалізації дітей з ООП.

            Протягом року проводиться відповідна робота з активного впровадження технології «Візуалізація – альтернативний метод комунікації». Практичні наробки та візуалізаційні матеріали, які використовуються не тільки для дітей з ООП, а й для дітей нормотипового розвитку, що мають труднощі з адаптацією та засвоєнні учбового матеріалу постійно оновлюються.

          Запорукою успішної соціалізації дитини з ООП та безбар'єрного входження її в освітнє середовище є ретельна підготовча робота педагогів, які заздалегідь пристосовують середовище групи до приходу такої дитини.

           Освітнє середовище має сприяти успіху усіх дітей, незалежно від їхніх індивідуальних особливостей. Середовище кожної групи де здобувають освіту діти з ООП забезпечують можливості з різними стилями навчання, життєвим досвідом, культурою, мовою спілкування, уподобаннями тощо.

           Відповідне середовище має величезний вплив на когнітивний, соціальний, емоційний і фізичний розвиток дітей. Створене в закладі фізично і психологічно безпечне і стимулювальне середовище сприяє розвитку дітей, взаємодії між дітьми та дітьми і дорослими.

             Під час роботи команди фахівців індивідуального супроводу дитини проводилась тісна співпраця з батьками дітей, які знаходяться на інклюзивному навчанні. Фахівцями проводились тематичні бесіди; вичерпні роз’яснення щодо врахування особливостей розвитку дітей з особливими освітніми потребами, залучених в інклюзивні групи, що сприяло формуванню батьківської компетентності у спілкування з дітьми під час обговорення питань, що виникали унаслідок спілкування та групової взаємодії в дитячому колективі.

Протягом 2020/2021 н.р. спеціалісти закладу належної уваги приділяли всебічному розвитку дитини, що також сприяє розширення спілкування з оточуючими, проявлення творчих нахилів та здібностей. Для цього у закладі створено належні умови - коло діянь вузьких спеціалістів та організація гурткової роботи.

 

Слід відмітити активну діяльність керівника гуртка Витязь Т.П.  Педагог протягом року показала потужну роботу над навчанням гри в шахи з дітьми і вже під кінець навчального року між дітьми проводилось змагання. Діти проявляють інтерес до гри, бажання і зацікавлення.

Навчання гри в шахи дає змогу реалізувати багато освітніх ідей всесвітньо відомих теоретиків і практиків – зробити навчання радісним, підтримувати стійкий інтерес до знань. Головним моментом занять стає діяльність самих вихованців, коли вони спостерігають, порівнюють, класифікують, групують, роблять висновки, з'ясовують закономірності. При цьому передбачається широке використання цікавого пізнавального матеріалу, включення в заняття ігрових ситуацій, читання дидактичних казок тощо.

Шахи в дитячому садку позитивно впливають на вдосконалення у дітей багатьох психічних процесів і таких якостей, як сприймання, увага, уява, пам’ять, мислення, мовлення.

Навчання гри в шахи з дошкільного віку допомагає дітям розвиватися відповідно до вікових та індивідуальних особливостей, відкриває шлях до творчості. Розширення кола спілкування, можливостей повноцінного самовираження, самореалізації, дозволяє цим дітям подолати замкнутість, уявну неповноцінність.

Дітей старшого дошкільного віку ознайомлюю із шаховими фігурами, особливостями їхніх ходів через перегляд мультфільмів, розгляд ілюстрацій, дидактичних ігор та вправ тощо. Заняття проводжу комбінованим способом, чергуючи елементи теоретичної та практичної новизни з ігровими та змагальними навичками, а також із виховними заходами.

Під час занять застосовую індивідуальний та диференційований підхід до дітей, створюю ситуацію успіху для кожної дитини. У таких ситуаціях дитина відчуває 

Навчаючись гри в шахи, дитина живе у світі казок і перетворень звичайної шахової дошки й фігур у чарівні, що збагачує дитячу фантазію. А витонченість і краса окремих ходів, шахових комбінацій приносить справжнє задоволення.

Шахи – це копітка і наполеглива праця, водночас гра дарує дитині радість. Доцільно, щоб шахова гра посіла гідне місце у педагогічному процесі дитячих освітніх установ, оскільки вона є дієвим засобом розумового розвитку та підготовки дітей до школи.

 

Фізкультурно-оздоровча робота проводиться на належному  рівні. Про це свідчить перегляд занять у всіх групах. Система фізкультурних занять  доповнюється спортивними масовими заходами та спортивними святами. Спостереження  засвідчили, що педагоги і зокрема інструктори з фізкультури  Гайдук Т.Ф. та Витязь Т.П.  розвивають у дітей рухові навички, які дозволяють виконувати вправи з найменшою затратою енергії. Робота проводиться послідовно і систематично.  На фізкультурних заняттях і спортивних розвагах інструктор з фізкультури,  належної уваги приділяє розвитку загальної моторики, м'язової мускулатури, правильності і точності виконання основних рухів поєднуючи методику М. М.Єфименка з традиційною методикою В. Вільчковського, проведення сюжетного-ігрового заняття яке ґрунтується на принципі гармонійного природного фізичного розвитку дітей. Інструктори з фізичної культури проводили заняття з фізичної культури згідно перспективного планування з дітьми як раннього віку так і дошкільного віку, 3-є заняття на вулиці, для підвищення рівня сформованості основних фізичних якостей, рухових умінь та оздоровчих навичок. Інструктором з фізкультури вироблена система розвитку виконання основних рухів, результат якої засвідчив про позитивну динаміку і показники під кінець навчального року із високим і достатнім рівнем виконання.

            Чільне місце в забезпеченні достатньої рухової активності малюків посіли прогулянки. Наявність свіжого повітря, фізичних навантажень дають гарний загартовуючий ефект. У ЗДО з метою зміцнення здоров’я дітей, профілактики захворюваності проводиться: самомасаж, пальчикова гімнастика, корегуюча ходьба та ходьба по різних масажних доріжках та ін.

            Удосконаленню системи фізичного виховання в дошкільному закладі сприяє чіткий та систематичний медико-педагогічний контроль за станом здоров’я, фізичним розвитком та руховою активністю вихованців Протягом навчального року медичною сестрою та вихователем-методистом на заняттях з фізичної культури проводились заміри моторної щільності та тренуючого ефекту. Результати замірів свідчать про те, що моторна щільність занять в усіх вікових групах коливається у межах норми. У кожній віковій групі, наявний листок здоров’я вихованців, згідно з яким проводиться маркування меблів, здійснюється індивідуальний підхід під час фізкультурно-оздоровчої роботи.  Дозування фізичного навантаження на дитячий організм відбувалося відповідно фізкультурних груп які зазначені у цьому документі.

             Систематично директор та сестра медична старша контролювали дотримання у групах режиму дня, режиму провітрювання, кварцування, рухового режиму, санітарний стан, та виконання протиепідемічних заходів щодо профілактики на COVID-19, що теж відіграє невід'ємну роль у збереженні здоров'я вихованців.

             Вся обов’язкова медична документація велась своєчасно, за встановленою формою.

 

Проведення протиепідемічних заходів

           З метою імунопрофілактики для попередження виникнення інфекцій в закладі протягом навчального року проводиться просвітницька робота з працівникам та батьками. Також сестрою медичною закладу, постійно проводиться санітарно-просвітницька робота з батьками, працівниками та дітьми, щодо попередження різних видів захворювання.

           Інформація висвітлюється на сайті закладу, у групах Viber, санітарних бюлетенях, куточках для батьків у групах та вільному до батьків інформаційному місці.

 

Робота психологічної служби ЗДО  «Росинка» протягом 2021 – 2022 н. р. була спрямована на вирішення таких завдань: профілактика дезадаптації новоприбулих дітей; психологічний супровід дітей раннього віку - адаптація до дитячого садка;  психологічна підготовка дітей до школи та діагностична робота щодо визначення рівня  готовності до навчання у школі. Просвітницька робота (з вихователями і батьками з метою підвищення їх психологічного рівня знань).

Аналіз адаптаційного періоду дітей  проводився  за такими  показниками: взаємовідносини з дітьми, гра, апетит, сон, поведінка з батьками, реакція дитини на нових людей, мовленнєва діяльність. Адаптація здійснювалася за допомогою спостережень, ігор з дітьми, бесід з батьками, вихователями та наданням їм рекомендацій.

Під час вивчення стану соціально-психологічної готовності дітей до школи практичним психологом були використані такі методики: спостереження;  анкетування;  бесіди;  консультації;  вивчення взаємовідносин у колективі однолітків;  проективні методики (тест Керна-Ірасека, тест «Мотиваційна готовність» Венгер).

Профілактично-корекційна робота мала на меті:

 Профілактику порушень у динаміці розвитку дітей та усунення тих перешкод, що деформують розвиток особистості.

 Забезпечення відповідних психологічних умов для нормального самопочуття дитини.

Протягом року   здійснювався  психологічний супровід та проводилися корекційно-розвивальні заняття з вихованцями логопедичної групи.

    Проводилася індивідуальна консультативна робота  з батьками,  метою якої  було залучення сім'ї до активної роботи з психологічними проблемами  дитини.

Протягом 2021-2022 навчального  року у логопедичну групу було прийнято 5 дітей. Логопедична допомога дітям з недоліками мовлення проходила у тісній співпраці логопеда, батьків та вихователів. Вчителем-логопедом Мельник Т.Б., проводяться корекційні заняття над вимовою звуків дітей у логопедичній групі  дошкільного закладу. Спеціаліст будує індивідуальні заняття на основі вправ, ігор, які допомагають дітям оволодіти вимовою певних звуків. Прослідковується взаємодія спеціаліста з вихователями груп та батьками вихованців: ведуться зошити взаємодії, в яких пропонуються для закріплення вимови певних звуків вправи та ігри з дітьми.                                                         

Два рази за рік були проведені батьківські збори, де учитель-логопед мала виступ перед батьками на теми: "Специфіка навчання і виховання дітей в логопедичній групі", "Результати логопедичної роботи за навчальний рік". Учителем-логопедом було поповнено батьківський куток інформаційним матеріалом щодо мовлення дітей дошкільного віку.                                

                                                                                                 

 

 

Музичні керівники протягом року проводили цікаві інтегровані заняття, і як результат творчої діяльності, це відтворювалось в святах, музичних виставах, розвагах, театралізованій діяльності, постановах лялькових театрів. На кінець навчального року діти активно беруть участь у музичному занятті; розуміють про що співається в пісні , знають її назву, активно підспівують; емоційно рухаються під музику різного характеру, добре вміють вишиковуватися в коло, водити хороводи, танцювати в парі та врозтіч; виконують танці за показом музичного керівника та самостійно.

Охорона життя і здоров’я дітей та попередження дитячого травматизму згідно ст. 23 Закону України «Про освіту» на підставі Законів України «Про цивільну оборону», «Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій» дошкільний заклад забезпечує право дитини на охорону здоров’я, здоровий спосіб життя через створення умов для безпечного нешкідливого утримання дітей: з цього питання розроблено перспективне планування на рік для всіх дошкільних груп, методичні рекомендації щодо проведення Дня з Безпеки життєдіяльності дитини. Так, в групах для батьків виготовлено ширми, стенди, впродовж року проводилися консультації, бесіди, виготовлялися пам’ятки. З дітьми були проведені свята, розваги, цільові прогулянки, заняття в куточку з ОБЖД.

З педагогічним колективом проводилися бесіди, консультації з даного питання, на педраді директором надані рекомендації вихователям з питання фізкультурно-оздоровчої та профілактичної роботи з дітьми та охорони їх життя. Ретельна робота проводилася на протязі року по навчанню малят правилам особистої безпеки, дорожнього руху, протипожежної безпеки. Більш детально робота відобразилася у реалізації плану заходів життя безпеки. В «Куточку безпеки» (для проведення занять з ОБЖД) постійно поновлюються дидактичні матеріали, інформаційні стенди, поновлювалися матеріали у батьківських куточках з даної тематики.

 

Медичне обслуговування

           Медичне обслуговування дітей в ЗДО здійснюється згідно з наказом МОЗ та МОН України №432/496 від 30.08.2005р. «Про удосконалення медичного обслуговування дітей в ЗДО», Положенням про медичний кабінет ЗДО, Положенням про ізолятор ЗДО, Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб №1645-111 від 06.04.2000, Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку медичного обслуговування дітей в ЗДО» №826 від 14.06.2002р., Порядку медичного обслуговування дітей в ЗДО.

           Медичні послуги для вихованців дошкільного закладу здійснюється сестрами медичними старшими Гошилик В.Я. та Малинович Т.В.

           Безумовно, щаслива дитина – це здорова дитина. Тому вся робота була спрямована на охорону життя та здоров’я дітей.

           Освітній процес направлено на валеологічну спрямованість, використовувались здоров’язберігаючі, здоров'я формуючі технології. Постійно велась робота по формуванню правильної постави, профілактики плоскостопості. В медичному кабінеті встановлено стаціонарний бактерицидний опромінювач та пересувний, що дозволяє пересувати лампу в різні приміщення закладу.

            Отже пріоритетним завданням педагогічного колективу ЗДО та медичних сестер на 2021-2022 н.р. було зниження показників захворюваності в ЗДО, зміцнення здоров’я дітей шляхом комплексного використання різноманітних здоров’язберігаючих технологій, активних форм і методів формування здоров'язберігаючої компетентності дошкільників.

              Дана задача вирішувалась через організацію різноманітних форм роботи з дітьми, батьками з питань щодо виховання у дітей дбайливого ставлення до власного здоров’я, впроваджуючи інтеграційні методи оздоровлення. Використання нестандартних прийомів, сучасних технологій, а саме: психогімнастики, релаксації, масажів, вправ на корекцію дихання, емоційних ігор, фітболгімнаситики, стрейчингу, одним із основних є проведення оздоровчих курсів прийому синглетно-кисневих коктейлів для дітей в умовах нашого навчально закладу.– все це допомагало укріпленню здоров'я вихованців та профілактиці різноманітних захворювань, тим паче в цей дуже не простий епідемічній час .

            Організація харчування дітей у дошкільному навчальному закладі здійснюється у відповідності до Закону України «Про дошкільну освіту». Наказу МОЗ і МОН України за № 2492/329 від 01.06.2005 р. «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних закладах». Протягом року велика увага приділялась процесу організації харчування в дошкільному закладі, а саме: відпрацювання режиму й графіка харчування дітей; прийому продовольчої продукції гарантованої якості; збереженню та дотриманню термінів реалізації продуктів; дотриманню технології приготування їжі; складанню перспективного меню. Відповідальними особами вчасно подавалась заявка-замовлення на постачання харчових продуктів і продовольчої сировини в залежності від кількості дітей в дошкільному закладі та затверджених норм харчування. У дошкільному навчальному закладі  встановлено 3-х разове харчування. Харчування дітей пільгового контингенту профінансовано своєчасно за рахунок бюджетних коштів.

 

Наступність роботи ЗДО зі школою продовжувалась і цього року. На виконання завдання проводилась робота з організації співпраці дошкільного закладу зі школою. Вихователі, співпрацюючи з вчителями, планували заняття з різних розділів, закріпляючи навчальний матеріал, що забезпечило достатній рівень проходження адаптації дітей до шкільного життя. Для забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти наш колектив забезпечив тісну співпрацю педагогів школи та батьків майбутніх першокласників. З метою мотиваційної готовності до навчання у школі організовували та проводили екскурсії на перший дзвоник до шкільной бібліотеки,до приміщення школи в початкові класи. З метою підвищення якості організації перспективності та наступності у роботі ЗДО та початкової ланки школи: проводили взаємовідвідування занять, уроків проводили семінари, консультації, проводили свята і розваги.

У 2021 – 2022 навчальному році педагогічний колектив в роботі з батьками передбачав: педагогічне спілкування «на рівних правах» за якою нікому не належить привілей указувати, контролювати, оцінювати. Педагогічний колектив постійно сприяв психологічної та педагогічної компетентності батьків, щодо розуміння закономірностей розвитку у дитини, питань навчання та виховання дошкільнят шляхом проведення різноманітних форм роботи: батьківських зборів, розміщення матеріалів для батьків, групових та індивідуальних консультацій. анкетування та діагностування, постійне залучення до активної участі у святах і ранках. Використання таких форм роботи передбачає співробітництво співтворчість педагогів, дітей та батьків. Протягом року проводилась робота з соціально незахищеними сім’ями: щомісяця уточнювалися списки сімей пільгових категорій, проводилося обстеження сімей, за результатами яких складалися акти для надання пільги в ДНЗ щодо безкоштовного харчування або часткової оплати за харчування в закладі. Створено банк даних дітей пільгових категорій.

Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», «Положення про дошкільний навчальний заклад»,одним з головних завдань, що стоїть перед закладом, вважається взаємодія з сім’єю. Педагогами закладу дошкільної освіти систематично проводяться батьківські збори, консультації, готуються наочно-інформаційні повідомлення на теми, актуальні для певної вікової групи. Педагоги  оформляють та змінюють онлайн інформацію «Для вас, батьки», «Ростемо творчими», «Методичний вісник», «Будь обережним» тощо. Хочеться звернути увагу на зростаюче зацікавлення батьків життям дитини в ЗДО.

 

Таким чином, аналіз роботи  за навчальний рік показав, що обрані форми і  методи, об’єднані зусилля адміністрації та педагогічного колективу позитивно впливають на результативність роботи з кадрами та досягнення мети. Річний план за минулий навчальний рік виконано.

Враховуючи підсумки роботи за 2020-2021 н.р. та з метою підвищення професійного рівня, вдосконалення професійної майстерності і формування готовності педагогів до реалізації змісту дошкільної освіти у 2022-2023 навчальному році діяльність буде спрямовано на реалізацію  головної проблеми  

Сприяння своєчасному становленню та всебічному розвитку життєво компетентної особистості дитини, формуванню фізичної та психологічної готовності до нової соціальної ролі.

завдання:

1.  забезпечення належних умов для отримання дошкільної освіти

2. Реалізація принципу партнерства і довіри з батьками вихованців

3. Підвищення якості роботи щодо розвитку пізнавальних процесів дітей дошкільного віку через пошуково-дослідницьку діяльність

 

4. Розвиток творчих здібностей дошкільників засобами художньо-продуктивної діяльності.