Практичний психолог

Коропецька Наталія Богданівна

КОЛИ БАТЬКАМ ПОТРІБНО ЗВЕРТАТИСЬ ДО ПСИХОЛОГА:

·  Якщо проблема не розв′язується тривалий час

· Якщо ви знаєте, як розв′язати проблему, але Вам все – таки потрібна допомога;

·  Якщо Вас щось тривожить у дитячій поведінці, але Ви не можете зрозуміти причину;

· Якщо Вам здається, що малюк відстає в розвитку від своїх однолітків. Швидше за все, Вам це здається. Але краще це вияснити і не мучити дитину порівнянням з іншими дітьми;

 

· Якщо у Вас є сімейні проблеми, і це відбивається на дитині.

Поради психолога для батьків щодо безпечного повернення дитини в дитячий садок

Протягом карантину діти звикли постійно бути постійно поруч з батьками і рідними,  їм дуже складно переживати розставання навіть на тривалий час. Тому дітям потрібно пройти період адаптації, щоб повернутись до дитсадка, адже вихід з карантину також є періодом адаптації до нових умов існування.

Ось декілька кроків, які потрібно зробити для безпечного повернення дитини до дитячого садка:

1.Мріяти разом з дитиною про майбутній похід до дитсадка

 Важливо з дитиною погратися і помріяти: « Давай помріємо, як ти збираєшся в садок. Що ти хочеш одягнути?  Яку іграшку візьмеш? А якою дорогою ми підемо?»

2. Грати з дитиною в дитячий садок.

Бажано програвати з вашим малюком всі режимні моменти, які є в садочку, використовуючи рольові ігри. Частіше розмовляти з дитиною про дитячий садок. І наповнювати ці бесіди позитивними емоціями і мріями, про ігри з друзями, зустріч з вихователями і про те, що всі побачать, як  дитина вже виросла.

3. Повертатися у звичний режим дня

Наблизити домашній режим до режиму дитячого садка, який включає в себе ранній підйом в один і той же час, гігієнічні процедури і ранкову гімнастику, чергування активності та відпочинку.  Необхідними складовими щоденного режиму дитини є також фізична активність, рухливі ігри, прогулянки.

 

4. Після тривалого карантину дітям складно розлучатися з батьками.

У перші дні дітям складно звикнути до нового режиму, тому поставтеся з розумінням до стану дитини.

Звикання до нового середовища — це величезне навантаження на дитину, причому не тільки на «емоційний рівень», але й на «фізичний».

А в перший день перебування в садочку психолог радить забрати дитину трохи раніше.

Як правило, протягом двох тижнів дитина звикає до режиму дитсадка і не проявляє ознак занепокоєння.

5. Дати обіцянку дитині, що ви за нею прийдете

Обов’язково потрібно сказати дитині: Я заберу тебе і ми підемо гуляти ( до бабусі, у парк…).

 

6. Цікавтеся, як пройшов день у дитини

Забираючи дитину з садочка, поцікавтесь у неї, як пройшов день, що вона робила протягом дня. Уважно вислухайте новини, якими хоче поділитися ваша дитина.

 

 Оскільки адаптація вимагає напруги всіх життєвих сил організму, необхідно обмежити вплив інших стресових факторів на психіку дитини. Створення спокійної теплої, підтримуючої атмосфери в сім՛ї дозволить дитині успішно подолати складний період адаптації і безболісно увійти в колишній режим і нові умови перебування в дитячому садку.

 

 

Ґудзикотерапія – це дуже цікаво!

 

Ґудзики є багатогранним і цікавим матеріалом, який захоплює дітей, спонукає до активної участі у продуктивній діяльності, а гра з ними позитивно впливає на їхній їхній емоційний стан, створюючи додаткові можливості для корекції тактильної чутливості, «мануального інтелекту» дитини.

         Таким чином, роботу з ґудзиками можна органічно вплітати в освітньо - виховний процес, що сприяє розвитку творчого потенціалу дітей, дає можливість ефективно організувати корекційну роботу.

 

Використовувати ігри з ґудзиками можуть психологи, вихователі також і батьки вдома.

За допомогою ґудзикотерапії відбувається:

*розвиток дрібної моторики, дотикового сприйняття, уваги, уяви, пам’яті;

*допомога дитині через творчість виразити свої емоції;

* засвоєння основних кольорів та їх відтінків;

*розвиток вміння співвідносити зразок з виконаною роботою;

*закріплення сенсорних навиків  та просторового уявлення;

 

*виховання посидючості та працелюбності.

Практичний психолог дошкільного навчального закладу:

·         керується етичним кодексом психолога;

·         дотримується педагогічної етики;

·         будує свою діяльність на основі доброзичливості, довіри, в тісному співробітництві з усіма  учасниками педагогічного процесу;

·         підвищує рівень психологічних знань педагогів, батьків;

 

·          постійно підвищує свій професійний рівень.

Принципи діяльності психологічної служби:

Принцип науковості – здійснення діяльності на основі досягнень сучасної психології з використанням валідних діагностичних методик, що пройшли апробацію на території України та містять вікові тестові норми.

Принцип гуманізації навчально – виховного процесу – пріоритету особистості дитини.

Принцип сензитивності – врахування вікової періодизації в розвитку певних видів психологічної діяльності.

 

Принцип індивідуального підходу – урахування індивідуальних темпів та напрямів розвитку особистості дитини  та виховання.        

ВАШ  МАЛЮК – ЦЕ ОСОБИСТІСТЬ

ПРАКТИЧНА ПСИХОЛОГІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ

Загальновідомо: сім′я для дитини – фортеця, яка забезпечує захищеність, створює психологічний комфорт, забезпечує першим життєвим досвідом. Тут здійснюється базова соціалізація, залучення малюків до загальнолюдських цінностей, завдяки батькам малеча вчиться розуміти, що її люблять, і сама виявляє любов до них. Почуття любові - невід′ємна умова здорового душевного розвитку й рівноваги. Особистість починається з любові. Нікого не треба переконувати, що саме сім′я для дитини є середовищем, яке забезпечує її психічний і особистісний розвиток. Усі батьки люблять своїх дітей і намагаються зробити їх щасливими, але часто вони змушені долати несподівані труднощі й проблеми у вихованні. Головну роль у всіх виховних аспектах завжди відігравало і продовжує відігравати зростання дитини в родинному колі. Виховання дитини – процес багатогранний і надзвичайно складний, що вимагає від педагогів і батьків малюка неабиякого терпіння, майстерності, педагогічних навичок і такту. Допомога психолога необхідна батькам, щоб зрозуміти причини труднощів та подолати проблеми.

Щоб добитися успіху у вихованні дітей, батьки повинні зрозуміти не тільки своїх дітей, але і себе, не просто виховувати дітей, але і вчитися у них. Цей процес безперервний, як і життя. Батьки ніколи не повинні зупинятись у своєму розвитку. Якщо діти перевершили своїх батьків – значить мама з татом не лінувались і в першу чергу приділяли свою увагу дітям, незважаючи на зайнятість і роботу.

Діти – наше майбутнє, а майбутнє повинно бути світлим і кращим. В якому б віці не була дитина, ніколи не пізно взятись за її виховання і допомогти їй стати « Людиною з великої букви». Виховувати дитину завжди складно, але потрібно вірити в себе і в майбутнє дитини і ніколи не опускати руки і не здаватись.Усі діти талановиті від народження, вони приходять у цей світ, щоб прожити довге і щасливе життя.

 

Завдання батьків – допомогти їм реалізувати себе.